عایق رطوبتی

عایق رطوبتی نانو چیست؟

عایق رطوبتی نانو غبار تکنیکی است که توسط پیمانکاران متخصص عایق رطوبتی برای بهبود طول عمر سیستم های عایق رطوبتی موجود ساختمان استفاده می شود . اگر تا به حال نام عایق رطوبتی نانو را نشنیده اید، پس این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله، علم و فناوری پشت عایق رطوبتی نانو را پوشش خواهیم داد و در عین حال توضیح می دهیم که چرا بسیاری از متخصصان از آن استفاده می کنند.

مقدمه ای بر عایق رطوبتی نانو
عایق رطوبتی نانو مه در اصل یک اسپری بر پایه مایع است که وقتی روی یک سطح اعمال می شود به ضد آب شدن آن کمک می کند. کاربردهای گسترده ای دارد و با بسیاری از مصالح رایج مانند بتن، سیمان، سنگ تراشی، چوب و مرمر سازگار است. در واقع، نه تنها برای ضد آب کردن سطوح ساختمان، بلکه برای پارچه ها و اتومبیل ها نیز استفاده می شود.

علم پشت فناوری نانو
ساختار ضد آب نانو 2d
هنگامی که نانوذرات روی سطح اعمال می شوند، خود را سازماندهی می کنند تا پوششی را تشکیل دهند که با سطح پیوند می یابد. به شرطی که سطح صاف باشد و جاذب نباشد، ذرات نانو به خوبی با سطح ترکیب می شوند.

پس از 1 یا 2 روز، پوشش به طور کامل ویژگی های ضد چسب خود را توسعه می دهد. در این مرحله، مایعات و ذرات خارجی دیگر نمی توانند به سطح بچسبند و به سادگی دفع می شوند. این شامل تمام مایعات، قارچ خاک، گلسنگ، جلبک و خزه است.

در حالی که مواد خارجی نمی توانند به سطح بچسبند، پوشش نانو بر ظاهر، بافت تنفسی سطح تحت درمان تأثیری نمی گذارد. این به دلیل ضخامت پوشش نانو تنها چند نانومتر است.

لازم به ذکر است که نانوتکنولوژی مطمئناً یک فناوری جدید یا بدیع نیست. در عوض، سال هاست که با پیشرفت های مداوم آزمایش شده است. همانطور که در حال حاضر، فناوری عایق رطوبتی نانو از نظر ویژگی ها و دانش کاربرد آن نسبتاً پیشرفته است.

شرح نحوه کار
هنگامی که ذرات نانو یک پوشش روی سطح ایجاد کردند، آب قادر به تماس با سطح نخواهد بود. اگر قطرات آب روی آن فرود بیاید، به منطقه اطراف می‌لغزد. از این نظر، شما می توانید این رویداد را به عنوان دفع آب از لایه ضد آب نانو توصیف کنید.

مزایای فناوری نانو عایق رطوبتی
پیمانکاران متخصص عایق رطوبتی در حال پاشش چوب
چندین مزیت مختلف وجود دارد که فناوری عایق رطوبتی نانو را به یک روش ترجیحی در صنعت تبدیل می کند.

طولانی مدت
برای شروع، عایق رطوبتی نانو مه علاوه بر داشتن یک فرآیند کاربردی نسبتاً ساده، تا 2 سال نیز دوام دارد. این تا حد زیادی به این دلیل است که پوشش هم مقاوم در برابر سایش و هم پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش است. به این ترتیب، مگر اینکه در شرایط شدید قرار گیرد، پوشش به خوبی در برابر هر نیروی خارجی ظاهر می شود.

علاوه بر این، نیازی به نگهداری یا تمیز کردن کمی برای لایه نیست. پس از اعمال، پوشش سطح را از آب، کثیفی و سایش محافظت می کند.

مقاوم در برابر تغییر رنگ
از آنجایی که روکش‌های ضدآب نانو در برابر اشعه ماوراء بنفش پایدار هستند، استفاده از آن‌ها روی سطح به جلوگیری از تغییر رنگ یا زردی کمک می‌کند. این می تواند به ویژه برای ساختمان هایی با سطوح بیرونی سفید که برای ساعات طولانی در معرض اشعه UV خورشید هستند، مشکل بزرگی باشد.

اساساً، پوشش ضد آب نانو طول عمر پوشش رنگ را افزایش می دهد.

پوشش بدون درز و یکنواخت
توانایی اعمال یک پوشش بدون درز و یکنواخت در عایق رطوبتی مهم است. با نداشتن شکاف یا نقاط ضعف، آب یا هر ذرات خارجی دیگر نمی توانند به راحتی به پوشش نفوذ کنند.

با استفاده از اسپری، پوشش ضد آب نانو را می توان به طور موثر و یکنواخت اعمال کرد.

بتن / سیمان / بنایی
نانو غبار به خوبی به موادی که معمولا در اکثر خانه ها و ادارات یافت می شود – بتن، سیمان و سنگ تراشی می چسبد. با توجه به کاربرد گسترده آنها، استفاده از فناوری نانو در ساخت یا نگهداری ساختمانها ضروری است.

چوب
پیمانکار ضدآب پاشیدن چوب
چوب به دلیل کشیدن طبیعی در آب و رطوبت بدنام است. این باعث می شود که محیطی مناسب برای رشد و پوسیدگی کپک باشد. خطری که به وجود می آید این است که استحکام آن در طول زمان ضعیف می شود و در نتیجه به یکپارچگی سازه ساختمان آسیب می رساند.

برای دفع آب و رطوبت از ورود به منافذ چوب باید یک لایه عایق رطوبتی نانو روی تمام سازه های چوبی اعمال شود. این به حفظ بالابر سازه و در نتیجه تضمین پایداری ساختمان کمک می کند.

سنگ مرمر
سنگ مرمری که آب یا کثیفی در آن نفوذ کرده است، ظاهر ظریف خود را از دست می دهد. علاوه بر این، هنگامی که کثیفی به آن نفوذ کرد، حذف آن دشوار می شود زیرا لکه ها اغلب بسیار سرسخت هستند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، درمان ضد آب باید اعمال شود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “عایق رطوبتی نانو چیست؟

  1. محمد گفت:

    مطلب جالبی بود

    1. Karshenas fani گفت:

      ازینکه اظهار نظر کردید از شما سپاسگزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *